New call-to-action

Prin intermediul unui sistem ERP, managementul firmei poate avea o imagine corecta si integrala asupra afacerii

Domnule Motoi, ati crescut acest business incet, frumos si sigur. Care este pozitia in piata in acest moment?
Am crescut an de an, inca din 2008, cand am pus bazele acestei afaceri, lucru confirmat de realizarile noastre profesionale, dar si de cifra de afaceri de peste 650.000 de euro inregistrata anul trecut, mai mult decat dublu fata de valoarea din 2013. Pe langa faptul ca piata ERP a cunoscut in ultimii ani un ritm de dezvoltare mai alert, si expertiza ne-a permis sa ne pozitionam in ultimii ani ca unul dintre cei mai importanti jucatori.

Auzim foarte des de ERP. Ce este mai exact si carui segment de business se adreseaza?
ERP-ul este o aplicatie software ce are drept obiectiv integrarea informationala a tuturor proceselor unei companii. Practic, asta inseamna ca orice departament din cadrul firmei are acces la aceeasi informatie, fara a mai exista ”insule” informationale in cadrul societatii respective. In ceea ce priveste Microsoft Dynamics NAV, acesta este un sistem ERP generalist si poate fi implementat in companii cu diverse domenii de activitate: distributie, productie, servicii, agricultura etc. Printre cele mai semnificative proiecte implementate pana acum au fost cele din urmatoarele domenii: consumabile (Producton, Turbon), alimentar (Riso Scotti), industrie (Cromsteel), exploatari de piatra (Hengl), automatizari (Turck) etc.

„Marile companii prefera o solutie recunoscuta la nivel global, precum Dynamics NAV”

Care sunt principalele oportunitati pe care Elian Solutions le poate utiliza pe viitor si care sunt cele mai importante amenintari carora va trebui sa le faca fata in activitatea sa?
Dezvoltarea continua a tehnologiei si nevoia tot mai mare a companiilor de a integra informatiile si procesele sunt principalele oportunitati pe care ne vom baza in dezvoltarea companiei si a portofoliului de clienti. Ne-am propus sa obtinem certificari de calitate (certificarea ISO 9001) si sa adoptam un al doilea software de tip ERP in portofoliu (Microsoft Dynamics AX). In ce priveste amenintarile, acestea sunt reprezentate in principal de nivelul inca scazut din piata al educatiei privind necesitatea implementarii unui sistem ERP si a implicarii echipei in acest proces, pentru ca el sa fie unul reusit. De asemenea, competitia in acest domeniu este acerba, dar din fericire avem ca avantaj faptul ca marile companii, in special cele multinationale, prefera o solutie recunoscuta la nivel global, precum Dynamics NAV.

Cat de pregatit este mediul de business romanesc, comparativ cu cel din Occident, in ceea ce priveste necesitatea unor sisteme ERP? Care ar fi principalele 5 beneficii?
Dupa cum spuneam, in primul rand este necesara educarea intensa a pietei romanesti cu privire la implementarea unui sistem ERP, care presuspune nu numai instalarea unui software, ci si implicarea intensa a clientului in acest proces. Beneficiile implementarii unui astfel de sistem difera in functie de domeniu, printre ele numarandu-se cunoasterea cu exactitate a situatiei stocurilor, a creantelor si datoriilor, previzionarea cash-flow-ului, urmarirea productiei, a centrelor de cost etc.

Cat de important este intr-un business un sistem informatic integrat? Cat de necesar este pentru buna desfasurare a activitatilor companiei?
Prin intermediul unui sistem ERP, managementul firmei poate avea o imagine corecta si integrala asupra afacerii. Practiv, vechile procese sunt inlocuite sau optimizate, iar procesul decizional este mult mai rapid. Un sistem ERP matur precum Dynamics NAV inglobeaza si multe bune practici de afaceri, rodul experientei obtinute prin zeci de mii de implementari.

De ce Elian Solutions si nu alti concurenti?
Echipa este principalul element pe care ne bazam, pentru ca dincolo de software-ul in sine vorbim despre adaptarea lui si convingerea clientilor sa-l utilizeze la capacitatea maxima, printr-o comunicare continua. Formata din consultanti cu experienta zecilor de implementari, echipa noastra reuseste sa creeze relatii mai putin formalizate cu clientii, datorita comunicarii directe cu acestia, fara a folosi exclusiv termeni specializati. De altfel, una dintre preocuparile permanente este instruirea constanta a echipei, datorita importantei pe care o acordam managementului de proiect performant.

Citeste intregul interviu pe Bizmaker