New call-to-action

De ce este utila solutia ERP Microsoft Dynamics NAV

Sistemele ERP au fost create in principal pentru a satisface cerinte informationale generate de procese de productie, vanzare si aprovizionare, procese care implica un management complicat al stocurilor si operatiunilor associate acestora. Pe scurt, logistica! In opinia lui Iulian Motoi, Managing Director al Elian Solutions Romania, solutia ERP Microsoft Dynamics NAV asigura functionalitati avansate pentru orice firma care trebuie sa sustina fluxuri de aprovizionare a stocurilor, depozitare, incarcare si ambalare, expeditie.

„In Dynamics NAV se poate configura o politica generala de gestionare a stocurilor, in vederea optimizarii costurilor si a corelarii cererii cu oferta. Prin stabilirea unor politici de aprovizionare la nivel de articol, sistemul poate calcula necesarul de productie si de aprovizionare. Concret, asta inseamna ca in baza comenzilor de vanzare se poate genera un plan de productie si un plan de aprovizionare. Planificarea tine cont de un anumit orizont de timp si de constrangeri la nivel de articol privind stocul minim, comanda minima, furnizorii agreati”, explica Iulian Motoi.

Managementul aprovizionarii

In sistem se pot stabili politici de aprovizionare la nivel de articol, pe diverse criterii (stoc minim, cantitate minima, reluare comanda, stoc maxim), tinand cont totodata si de timpii de aprovizionare specifici fiecarui furnizor. Aprovizionarea presupune un flux reflectat in Dynamics NAV de documente precum oferta de cumparare, comanda de cumparare-receptie. În sistem se pot importa ofertele furnizorilor, cu posibilitatea de a compara pentru acelasi articol preturile de la mai multi furnizori. O data ce se ia decizia de a se achizitiona in baza unei anumite oferte, aceasta se poate transforma intr-o comanda de cumparare.
„Aceasta este documentul care reprezinta angajamentul ferm de cumparare. Comenzile se pot transmite automat la furnizor, intr-un format de tip EDI (Electronic Data Interchange) sau pe email.

Receptia articolelor se poate realize in Dynamics NAV cu maximum de flexibilitate; din aceeasi comanda se pot face receptii multiple sau partiale, se pot storna receptiile cu actualizarea informatiilor din comanda”, mai spune Iulian Motoi. Pentru automatizarea operatiunilor, receptia se poate face cu ajutorul scannerelor si etichetelor cu coduri de bare.

Managementul stocului in depozit

Depozitul se poate organiza pe zone de receptii, livrari si inmagazinari. Zonele pot fi impartite la randul lor in compartimente (randuri, rafturi). Pe fiecare compartiment se pot determina parametrii fizici (greutate acceptata, volum etc.) precum si restrictii privind tipologia compartimentului (de exemplu temperatura, cantitati minime si maxime functie de articol).
Ținand seama de acesti parametri fizici, se pot stabili diferite reguli de inmagazinare iar pe baza lor sistemul sugereaza compartimentele optime privind inmagazinarea. Alaturi de optimizarea spatiului se poate optimiza si timpul de culegere (picking).

Managementul expeditiilor si retururilor

Din depozit, articolele pot pleca fie la clienti, fie sunt transferate catre alte locatii, prin intermediul comenzilor de vanzare, respectiv a comenzilor de transfer. Ținand seama de politicile de optimizare, sistemul propune lista de culegere (pick-list) pe baza careia se realizeaza ridicarea articolelor pentru livrare. În cazul retururilor, sistemul le poate urmari prin intermediul comenzilor de retur, iar pentru fiecare retur se pot seta motive pentru care s-a realizat returul. În acest fel se pot identifica diversele probleme care au generat returul. Aceste functionalitati, cuplate cu cele de urmarirea articolelor pe numere seriale sau pe loturi, furnizeaza baza infomationala pentru organizarea unui management al calitatii.

* * *

Elian Solutions este implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV si partener Microsoft si activeaza pe piata incepand cu anul 2008. În primul semestru al anului fiscal 2014, Elian Solutions a fost cea de-a doua companie ca volum de vanzari pe sistemele ERP Dynamics. Printre clientii companiei se numara Producton, Intersnack, Riso Scotti, Fabryo, Tonerfill, Donauland, Total Waste Recycling, Hengl Romania, Zelmer, Braun Avitum, Turck, Romcontrol.

Articol publicat in Transport Business