New call-to-action

Global Plast alege ELIAN pentru implementarea Microsoft Dynamics NAV

Global Plast (http://globalplast.com.ro/) reprezintă un grup de companii cu activitate de import şi distribuţie produse pentru utilizare cotidiană în gospodărie. Portofoliul contine peste 3.500 de articole (produse de curăţenie și stocare, produse de unică folosinţă și produse din hârtie, candele etc, inclusiv trei branduri proprii – Zorex, Papelino, Alabala).

Produsele sunt distribuite printr-o reţea naţională cu depozite în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, ce totalizează o suprafaţă de peste 14.000 mp. Clienţii Global Plast sunt marile lanţuri de retail, domeniul Horeca, precum şi alţi distribuitori regionali sau locali. Complementar, operează şi un canal propriu pentru vânzări online prin magazinul https://gospodar.shop/.
Grupul de companii este activ din 2003, iar în prezent are peste 230 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală ce depăşeşte 25 milioane euro.

Global Plast, un business matur cu acoperire naţională şi peste 25 de milioane euro cifră de afaceri a catalizat întreaga activitate cu o investiţie în tehnologie.
În 2016, cu ajutorul Elian Solutions, compania a implementat Dynamics NAV, într-o versiune cu multiple customizări, pentru a optimiza şi standardiza procesele de business. Global Plast şi-a atins toate obiectivele, iar amortizarea investitei a fost rapidă.

Provocări de business

Grupul Global Plast a înregistrat o creştere constantă a cifrei de afaceri în ultimii ani, chiar şi în contextul pandemiei. Activitatea s-a consolidat, portofoliul de produse s-a extins, iar numărul de parteneri a crescut semnificativ, ajungând în prezent la peste 5.000.

Evoluţia afacerii a făcut necesară utilizarea unui sistem informatic integrat, care să ofere acces la date centralizate şi vizibilitate completă asupra activităţii.

De asemenea, compania dorea să elimine utilizarea fişierelor Excel şi a documentelor pe suport hârtie, să consolideze facil toate datele existente la nivelul grupului şi să ofere angajaţilor, cu activitate de teren, acces mobil la informații despre clienţi şi stocuri. Toate aceste elemente au dus în 2016 la iniţierea unui plan de implementare a unui sistem ERP modern.

“În 2016, pentru a pune bazele unei dezvoltări pe termen lung, ne-am propus implementarea unui sistem informatic integrat. Obiectivul era ca procesele de business să se deruleze în sistem, să fie digitalizate şi vizibile pentru întreaga organizație şi implicit mai uşor de măsurat şi controlat.
De asemenea, doream ca toţi angajaţii să aibă acces la date consolidate, indiferent dacă sunt în vânzări, achiziţii sau depozit, la sediile companiei sau pe teren.”
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast

Global Plast optează pentru Dynamics NAV

Pentru alegerea soluţiei potrivite, Global Plast a derulat un proces de selecţie prin care a analizat mai multe soluţii disponibile pe piaţă, după criterii legate de complexitate, capacitate de customizare, servicii de suport etc. La finalul procesului, compania a ales Dynamics NAV şi ELIAN ca partener de implementare.

Global Plast a apreciat şi amprenta internaţională a Dynamics NAV, care astfel include experienţa a numeroase companii, din diverse regiuni şi domenii de activitate. Microsoft a reprezentat o garanţie suplimentară, mai ales prin prisma existenţei unui portofoliu extins de tehnologii şi a accentului pus pe inovaţie.

Complementar, ELIAN a crescut scorul obţinut de Dynamics NAV prin experiența prealabilă în proiecte similare, înţelegerea domeniului de import şi distribuţie şi nivelul bun de comunicare.

Am analizat atent piaţa şi am realizat că sunt două categorii majore de aplicații: unele prea mari şi prea complexe pentru cerinţele companiei noastre, iar altele care ofereau posibilitati limitate în susţinerea dezvoltarii pe termen lung.
Dynamics NAV a fost între aceste categorii şi ne-a convins că este o  soluţie completă şi performantă, care să poate fi ajustată pe specificul activităţii Global Plast. O soluţie care să ne aducă un set de bune practici, prin care să ne optimizăm activitatea, dar totodată fie uşor de adoptat şi utilizat.
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast

Customizări avansate

Global Plast a implementat Dynamics NAV în 2016, proiectul fiind precedat de o etapă de analiză cerinţe şi funcționalități. Sistemul livrat de ELIAN combină funcţionalităţi standard ale Dynamics NAV (cu precădere pentru gestiunea financiar-contabilă) cu multiple dezvoltări şi customizări la nivel operaţional. Compania a optimizat procesele specifice pentru vânzări, aprovizionare, stocuri, raportare şi le-a oglindit în sistemul ERP conform propriilor cerinţe. Ulterior, compania a adăugat un modul dedicat pentru Business Intelligence, iar raportarea manageriala a fost imbunătăţită semnificativ.

La finalul proiectului, Global Plast a iniţiat un program sistematic de training pentru toţi angajaţii, pentru a creşte eficienţa utilizării. După trecerea în producţie, care a avut loc simultan pentru toate companiile din grup, au fost definiţi utilizatori cheie care să ofere suport colegilor, să colecteze feedback şi să gestioneze noile dezvoltări. În mod curent, compania are peste 150 de utilizatori activi în sistem.

Ca dezvoltare viitoare, Global Plast vizează un modul de gestionare creanţe, care să permită o politică comercială mai strictă şi colectarea mai facilă a debitelor.

Implementarea a fost complexă, pentru că ne-am dorit ca sistemul să reflecte cât mai bine specificul activităţii. A implicat un efort mare pentru analiza şi înţelegerea proceselor şi oglindirea acestora în soluţie.
Suportul oferit de Elian a fost prompt şi eficient şi împreună am găsit soluţiile tehnice potrivite pentru fiecare aspect.”
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast

Procese optimizate şi disciplină în business

După implementarea Dynamics NAV, compania şi-a îmbunătăţit semnificativ activitatea, cu precădere în departamentele care anterior nu beneficiau de suportul unor unelte informatice. Procesele de afaceri au fost digitalizate şi toţi angajaţii îşi bazează activitatea pe informaţiile din sistem.

Comunicarea a devenit mai bună, atât la nivel intern (prin modulul Intercompany) cât şi cu clienţii şi partenerii de afaceri, iar relaţiile de afaceri mai fluente.

Acum,  echipa de management are acces la rapoarte cuprinzătoare şi poate lua decizii bazate pe date obtinute in timp real.

Beneficii

Centralizarea datelor la nivel de grup, creşterea gradului de control şi a vizibilităţii asupra activităţii

Prin utilizarea Dynamics NAV, Global Plast a consolidat într-un singur sistem toate datele existente în companiile din cadrul grupului, ceea ce simplifica accesul la informaţii şi obţinerea unor rapoarte centralizate.

Complementar, compania a optimizat procesele de afaceri, a pus ordine în politica comercială şi a standardizat modul de lucru.

Optimizarea activităţilor de vânzare

Indiferent de locaţie, echipa de vânzări a Global Plast are acces la toate datele necesare interacţiunii cu clienţii direct de pe tabletă sau telefonul mobil. Agenţii ştiu istoricul clientului, stocurile disponibile în timp real, pot plasa comenzi şi pot face promisiuni ferme de livrare.

Totodată, aplicaţia permite derularea unui flux eficient de validare şi aprobare a comenzilor şi oferă o trasabilitate completă asupra proceselor de vânzare.

Complementar, agenţii au la dispoziţie facilităţi pentru planificarea  activităţii şi vizitelor la client, selectarea rutei optime prin geolocalizare.

Îmbunătăţirea procesului de achiziţii şi corelarea comenzilor cu stocurile existente, cu necesarul de aprovizionare

ELIAN a dezvoltat în Dynamics NAV funcţionalităţi specifice pentru departamentul de achiziţii, care să îmbunătăţească procesele de forecast şi aprovizionare, pentru a limita situaţiile de out of stoc.

La nivel de achiziţii, sistemul facilitează gruparea comenzilor şi consolidarea transporturilor pentru reducerea costurilor.

Astfel, compania a reuşit să deplaseze un volum similar de mărfuri, cu mai puţine transporturi şi implicit costuri mai mici.

Automatizarea schimbului de documente cu marile reţele de magazine (key accounts)

ELIAN a integrat în noul sistem informatic şi tehnologia EDI (Electronic Data Interchange) care permite circulaţia bidirecţionala de documente în format standard, între Global Plast şi partenerii de afaceri care deţin tehnologii similare.

Această facilitate elimină procesarea manuală a documentelor şi generează un câștig semnificativ de timp, precum şi fluidizarea relaţiilor comerciale cu marile reţele de magazine.

Accelerarea şi simplificarea raportărilor către fondul de mediu

Pentru a gestiona cât mai facil raportările către fondul de mediu, Global Plast a solicitat automatizarea acestui proces. În baza dezvoltărilor făcute de ELIAN, sistemul preia automat datele necesare şi le structurează conform cerinţelor legislaţiei din domeniu.

Procesarea manuală şi riscul apariţiei unor erori dispar, iar timpul de obţinerea a rapoartelor este scurtat semnificativ.
Astfel, utilizarea NAV oferă siguranţă şi conformitate în raportarea către Mediu, precum si un mod riguros de a respecta legislaţia.

Avem parteneri de afaceri în 20 de tari, din Asia până în America şi lucrăm cu toate categoriile de transportatori. Este o activitate foarte complexă, iar Dynamics NAV ne ajută să o ţinem sub control şi să avem vizibilitate asupra situaţiei reale.
Combinăm diverse elemente (destinaţii, transportatori, parteneri, mărfuri) pentru a avea o eficienţă maximă, proces care nu ar putea fi făcut manual, ci doar cu un sistem informatic performant.”
Vasile Stoian Director Operational Global Plast

Concluzii

Pentru Global Plast, standardizarea şi bunele practici introduse prin implementarea Dynamics NAV reprezintă un câştig major, deoarece au permis trecerea la un mod de lucru mai riguros şi o politică internă mai fermă.

Cu ajutorul ELIAN, compania a optimizat procesele de business şi a adoptat cele mai potrivite soluţii. Global Plast considera că investiţia în Dynamics NAV a fost o decizie inspirată, care s-a amortizat complet.

 

Implementarea unui sistem ERP este un catalizator pentru dezvoltarea unei companii şi trebuie sa fie o etapă obligatorie. Un sistem ca Dynamics NAV contribuie la interconectarea şi îmbunătățirea proceselor de afaceri şi oferă instrumentele necesare pentru luarea celor mai inspirate decizii.”
Vasile Stoian, Director Operational Global Plast
Din perspectiva mea, ceea ce contează este combinaţia oameni + tehnologie. Sistemul dezvoltat de ELIAN ne permite să câştigăm timp, ca să ne gândim la probleme şi să găsim rezolvări care pot reprezenta diferenţa dintre profit sau pierdere.”
Vasile Stoian, Director Operational Global Plast

Ia legatura cu un consultant ELIAN