Odată cu lansarea ChatGPT și succesul pe care acesta l-a avut asupra publicului larg, era clar că tehnologia care stă la baza creării ChatGPT își va găsi locul și în cadrul sistemelor informatice pentru afaceri. În sistemul ERP Microsoft Dynamics Business Central, funcționalitatea ”Chat Copilot” este cea care permite utilizatorilor să interacționeze cu baza de date și funcționalitățile sistemului folosind limbajul natural.
Unul din avantajele majore ale acestui mod de lucru este că un nou utilizator va putea lucra în Business Central aproape imediat, fără a fi nevoit să învețe mai întâi toată interfața de lucru a aplicației. Pentru activarea funcționalității de Chat Copilot din Business Central vom da clic pe iconița din meniu (vezi ma jos), iar în partea dreaptă se va deschide o fereastră unde se pot introduce întrebările:
În continuare, vom ilustra câteva posibile cazuri în care am putea apela la Chatul Copilot din Business Central.
Să presupunem, de exemplu, că sunt contactați de către un client (numit Fabrikam) care face referire la ultima factură pe care i-am trimis-o. Avem nevoie să găsim această factură, fără a căuta prea mult în baza de date. Vom scrie în Chatul Copilot: ”Care este ultima factură înregistrată la Fabrikam?”
Chatul Copilot va căuta informația în locul nostru și ne va oferi răspunsul, afișând numărul facturii și câteva informații despre aceasta.
Pentru a accesa fișa facturii, e suficient să dăm clic pe linkul din Chatul Copilot, iar în fișa facturii se vor afișa toate informațiile disponibile.
Putem căuta orice fel de informație care există în Business Central, fie că vorbim de tranzacții ori de nomenclatoare. Să presupunem, de exemplu, că suntem suntem sunați de un client care vrea să cumpere de la noi niște scaune albastre. Atunci, vom întreba în Chatul Copilot: ”Avem scaune albastre?”
Chatul Copilot a reușit să identifice scaunele albastre existente în nomenclatorul de articole și putem astfel confirma clientului disponibilitatea acestui tip de articol.
Copilot ne poate ajuta nu doar pentru a obține informații din baza de date, el are acces la documentația Microsoft și, în baza acesteia, ne poate îndruma atunci când nu știm cum să realizăm anumite operațiuni în Business Central. Să presupunem, de exemplu, că am înregistrat eroant o factură de cumpărare și dorim să realizăm o corecție a acesteia. Îl rugăm pe Copilot să ne ajute: ”Cum pot storna o factură de cumpărare?”
Ne va apărea în fereastra de Copilot o procedură în care se descrie, pas cu pas, ce trebuie să facem pentru a putea storna o factură de cumpărare. Cu siguranță că, mai ales pentru noii angajați, întrebările de tip ”Cum se face un anumit lucru sau altul”, vor ajuta utilizatorii să înțeleagă mai rapid sistemul și modul de lucru cu acesta.
E un proces de învățare interactiv, mult mai eficient decât parcurgerea de manuale și proceduri de lucru. Documentația Microsoft este permanent actualizată odată cu fiecare nouă versiune de produs, așa că avem garanția că soluțiile sugerate sunt și ele actuale. Răspunsurile conțin întotdeauna și linkuri către documentația care a stat la baza răspunsului și, dacă dorim să consultăm direct documentația, e suficient să dăm clic pe link.
Funcționalitatea de Chat Copilot inaugurează o nouă modalitate de lucru cu sistemul ERP Dynamics Business Central, modalitate în care accentul este pus pe obținerea cât mai rapidă a unui rezultat final și mai puțin pe felul în care trebuie acesta obținut. În final, se va realiza un spor de productivitate de care vor beneficia atât compania, cât și angajații. De menționat că funcționalitățile de tip Copilot sunt disponibile doar pentru versiunea de Business Central din Cloud-ul Microsoft, așa că dacă dețineți o versiune mai veche de produs (Dynamics NAV sau Business Central On-Premises), recomandarea noastră este să faceți cât mai rapid migrarea la versiunea de Cloud.
Elian Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, Elian Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.