Servicii de implementare
Pre-analiza de business

Organizarea fiecarui proiect incepe inca din faza studiului de fezabilitate si de ofertare, cand se definesc parametrii principali ai proiectului, cum ar fi:

  • Anvergura proiectului;
  • Obiectivele finale si intermediare ale proiectului;
  • Stabilirea livrabilelor finale si intermediare ale proiectului;
  • Programarea in timp a activitatilor din proiect;
  • Stabilirea criteriilor de acceptabilitate a proiectului;
  • Stabilirea planului de calitate al proiectului;
  • Stabilirea modului de implementare al proiectului.
  • Diagrama fizica (geografica);
  • Diagrama departamentala;
  • Cerinte tehnice si de afacere pentru fiecare arie din cadrul proiectului;
Analiza propriu-zisa

Planificarea proiectului tine seama de fazele obligatorii prin care trebuie sa treaca acest proiect si anume:

  • Faza de Diagnostic: se desfasoara cu participarea directa a echipei de specialisti a beneficiarului. Finalul fazei este marcat de editarea Raportului de Diagnostic (Diagnostic Report) de catre Elian Solutions.

Acest document de analiza reprezinta o sinteza a discutiilor pe care implementatorii le-au avut cu membrii echipei de implementare a beneficiarului. Documentul intentioneaza sa faca o descriere cat mai reala a proceselor ce se desfasoara in companie si furnizeaza informatii cu privire la:

  • Potentiale riscuri;
  • Gradului de complexitate al proiectului;
  • Propuneri de modificare flux procese;
  • Cerinte tehnice si de afacere care sunt in afara ariei de implementare.
Diagnostic, consultanta, propunere de implementare

In cadrul fazei de Diagnostic se stabilesc cerintele de integrare in aplicatie a cerintelor specifice. Raportul de Diagnostic este un livrabil care va fi analizat si aprobat de membrii celor doua echipe de implementare.

  • Faza de Analiza: In cadrul acestei faze se va face o revizie a cerintelor de sistem si de business specifice beneficiarului. Livrabilul rezultat va fi FRD (Functional Requirements Document). Evenimentele importante din cadrul acestei faze sunt: instalarea sistemului Microsoft Dynamics 365 la client, instruire utilizatori cheie (prezentare generala), organizarea de worksop pentru detalierea cerintelor specifice (“gap-fit analisys)”.

FRD va fi editat de catre echipa Elian Solutions si revizuit de catre echipa beneficiarului. Documentul va primi aprobarea dupa care se va trece la derularea urmatoarelor faze din cadrul proiectului.

  • Acceptanta partiala de proiect: marcheaza avizarea de catre beneficiar a documentelor rezultate in urma fazelor de Diagnostic si de Analiza si inghetarea cerintelor pentru functionalitatile aplicatiei.
Management de proiect

Echipa Elian Solutions este certificata pentru a realiza implementarea potrivit metodologiei de management de proiect agreate de catre Microsoft, metodologie numita ”Sure Step” si special creata pentru implementarea sistemelor de tip ERP si CRM.

Implementarea unei solutii de tip ERP nu se poate realiza fara un management de proiect profesionist si fara un intens efort organizatoric atat din partea implementatorului, cat si din cea a clientului.

Echipa ELIAN Solutions, care implementeaza soluția Microsoft Dynamics NAV, a adoptat in totalitate aceasta metodologie de implementare, convinsa fiind ca bunele practici incluse in aceasta sunt o garantie a succesului oricarei implementari.

Proiectarea solutiei

Obiectivele etapei de proiectare sunt urmatoarele:

  • Obtinerea unei descrieri detaliate a modificarilor sistemului;
  • Obtinerea unei descrieri detaliate a viitoarelor procese de afaceri definite in analiza “Gap-Fit”;
  • Obtinerea unei descrieri detaliate a interfetelor ce urmeaza a se conecta la sistem conform cu analiza “Gap-Fit”;
  • Obtinerea unei descrieri detaliate a datelor ce trebuie convertite in vederea lansarii noului sistem conform cu gap-fit worksheet.

Aceste descrieri trebuie sa atinga un nivel de detaliu si continut pentru a permite dezvoltatorilor efectuarea modificarilor de sistem in concordanta cu cerintele.

  • Faza de Programare: realizarea programului sursa pentru fiecare modul functional in parte;
  • Faza de Testare interna: pe module separate si pe module integrate in sistemul aplicatiei;
  • Faza de Instalare, Configurare si Testare la client: evaluarea performantelor versiunii beta a aplicatiei si implementarea unor eventuale corectii in urma observatiilor de la utilizator;
  • Faza de Instalare, Configurare si Testare de acceptanta finala livrarea versiunii finale a aplicatiei.
Dezvoltarea sistemului, lansarea implementarii

Strategia de succes a implementarii proiectului se bazeaza pe cativa factori esentiali, cum ar fi:

  • O foarte buna comunicare /colaborare intre echipele de proiect Elian Solutions si echipa beneficiarului;
  • O buna planificare a activitatilor de analiza, astfel incat sa nu afecteze activitatea zilnica a expertilor beneficiarului care participa la definirea cerintelor pentru fiecare functionalitate in parte;
  • Participarea activa a utilizatorilor din partea beneficiarului la prezentarea prototipurilor, la testarea versiunii beta si la testarea finala a aplicatiei;
  • Un schimb de date eficient intre consultantii din partea beneficiarului si echipa Elian Solutions la definirea cerintelor functionale si a algoritmilor de calcul;
  • Un proces decizional rapid care sa asigure stabilirea de comun acord a solutiilor de rezolvare a problemelor aparute pe parcursul derularii proiectului.
Implementarea si configurarea sistemului

In calitate de administrator de sistem, profesionist IT sau superutilizator, aveți la dispozitie instrumente pentru a configura, actualiza si intretine o solutie Business Central. Instrumentele si procesele sunt oarecum diferite daca Business Central este implementat online sau local.

De asemenea, depinde daca sunteti administrator intern sau daca lucrati pentru un partener. Implementarea proiectului este clar definita din punct de vedere al timpului, resurselor, bugetului si a livrabilelor pe toate fazele proiectului.

Testare, instruirea utilizatorilor cheie

Intrucat trecerea la o versiune mai noua de MS Dynamics 365 este un pas important, in special prin prisma accesului la noile funcţionalitati ale sistemului, aveti intregul nostru suport pentru a tranzita la cea mai noua versiune intr-un mod usor.

Include:

  • Analiza situatiei actuale, a datelor si a dezvoltarilor existente;
  • Refactorizarea codului;
  • Transferul datelor;
  • Testare;
  • Training pentru noile functionalitati.
Menu