New call-to-action

Dynamics NAV (Navision) – capabilitati de Business Intelligence

Gestionarea unei afaceri nu  este posibila fara a avea o informatie corecta si la timp. Sistemul ERP Dynamics NAV (Navision) furnizeaza managementului posibilitati multiple de  a obtine aceasta informatie, astfel ca acesta sa ia decizii in cunostinta de cauza.

Instrumentele  de tip Business Intelligence prin care Dynamics NAV (Navision) satisface aceste cerinte informationale pot fi grupate in trei mari categorii:

  • Rapoarte;
  • Interogari si analize ad-hoc;
  • Grafice;
  • Rapoarte.

Rapoartele satisfac nevoia de a monitoriza activitatea curenta si de a o compara cu istoricul si/sau cu planificatul. In Dynamics NAV (Navision) raportarea se poate realiza prin:

Rapoarte Standard

Dynamics NAV (Navision) vine cu un set predefinit de peste 300 de rapoarte. Acestea pot fi customizate pentru fiecare client sau, daca e cazul, se pot realiza si rapoarte noi. Rapoartele Dynamics NAV (Navision) vin cu posibilitati multiple de filtrare si sortare, astfel incât sa permita obtinerea informatiei in conditiile dorite de catre utilizator. Ele se pot exporta in Excel, PDF etc.

Rapoarte prin Microsoft SQL Server Reporting Services

Prin accesul direct la baza de date, tehnologia Microsoft SQL Server Reporting Services permite obtinerea de rapoarte printabile sau interactive. Instrumentul Report Builder ofera o interfata asemanatoare pachetului Office, nefiind necesare cunostinte IT avansate pentru utilizarea lui.

Foto 1 – Raportare obtinuta prin Report Builder

ERP-Microsoft-Dynamics-NAV--2013----Business-Intelligence-

Interogari si analize ad-hoc

Necesitatile informationale pot varia de la un moment la altul, iar un sistem ERP trebuie sa fie suficient de flexibil in a oferi informatie la timp si in varii formate. Din acest punct de vedere, Dynamics NAV (Navision) ofera un set puternic de instrumente, printre care:

Indicatorii Economici

Indicatorii economici permit analiza, intr-un  format matricial al informatiilor din contabilitate, cumparari, vanzari si stocuri. Utilizatorul poate defini continutul liniilor si coloanelor ce formeaza matricea, poate compara date pe diverse intervale de timp, poate analiza informatia pe departamente, campanii, proiecte etc.

Analizele pe dimensiuni

Dimensiunile sunt informatii pe care utilizatorul le poate asocia unei tranzactii (centre de cost /profit). Prin analizele pe dimensiuni, afacerea poate fi inteleasa mai bine. De ex., se pot analiza vanzarile defalcate pe regiuni sau se pot urmari cheltuielile pe departamente. Analizele sunt exportabile in excel, sub forma de tabel-pivot.

Filtrari si sortari in liste 

De multe ori, informatia care se poate obtine relativ dificil printr-un raport, e disponibila aplicand filtrari multiple asupra listelor. Filtrarea se poate face pe orice camp din lista. De pilda, prin trei click-uri consecutive putem obtine lista clientilor asignati  unui anumit agent de vanzari, carora li se aplica o anumita politica de discount si au o limita de credit mai mare de 10000 de RON.

Grafice

Graficele ofera intr-un mod intuitiv o  imagine de ansamblu asupra unor procese de afaceri, permitand managementului sa vada ”dintr-o privire” ce merge bine si ce nu. Dynamics NAV vine cu un set de grafice presetate ce ofera utilizatorului posibilitatea de a explora informatia pe diverse nivele de agregare (drill-down). De asemenea, utilizatorul isi poate construi propriile grafice.

Concluzie 

Toate aceste functionalitati fac ca sistemul ERP Dynamics NAV (Navision) sa fie o alegere potrivita pentru companiile al caror management doreste sa aiba o perspectiva clara asupra afacerii, sesizand rapid trendurile si accesand informatia cu usurinta. Pentru mai multe detalii privind capabilitatile de Business Intelligence ale Dynamics NAV (Navision), puteti accesa documentul de mai jos:

Microsoft Dynamics NAV  2013 – Business Intelligence